tisdag, augusti 11

Att vara beroende

Hej, jag heter * och jag är sockerberoende.

Detta har jag konstaterat efter flera möten med en beroendeterapeut som samarbetar med den ledande experten i Sverige inom sockerberoende.


Tankar kring beroende
  • Du kan aldrig förstå hur jag känner och jag kan aldrig förstå dig
  • Jag överdriver inte, detta är på riktigt. Ett beroende är på liv och död. 
  • Vi är olika och kan bara acceptera varandra, man behöver inte förstå allt, bara acceptera. 
  • Jag överdriver inte, jag är ärlig, Min sjukdom är inget att skämmas över. 
  • Jag kommer inte kunna äta socker, sötningsmedel eller kolhydrater idag. En dag i taget.
  • Om man slutar droga kommer friheten. Ingen besatthet, bättre relationer, mer närvarande Kroppen mår bättre! Inga cravings, bättre fokus på plugg och mer energi.
  •       Att kämpa mot mitt beroende kräver massa energi och därför är jag ofta trött. Om jag kan leva med det på ett bättre sätt kommer jag ha mer energi att göra roliga saker. Jag kommer vara en gladare person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar :)